Sygeplejersker hos 1813 taler for længe med borgere Sygeplejerskerne hos 1813 bruger længere tid en ventet på at afslutte samtaler med borgere, der ringer til Region Hovedstadens akuttelefon.

Syv måneder efter Region Hovedstadens akuttelefon 1813 overtog ansvaret for rådgivning og visitering af syge borgere, bruger sygeplejerskerne stadig for langt tid på at gennemføre en samtale med borgere. Det viser nye tal fra Region Hovedstaden, omtalt i Berlingske. På forhånd var forventningen, at sygeplejerskerne kunne begynde og afslutte en samtale på 4,5 minutter, hvilket ville betyde, at hver sygeplejerske kunne håndtere 13 henvendelser i timen, men erfaringer fra årets første syv måneder viser, at sygeplejerskerne i gennemsnit bruger godt seks...

Prøv Dagens Medicin gratis i 14 dage*

Du får fri adgang til alt vores indhold og vores daglige nyhedsbrev tilsendt i 14 dage.

Efter 14 dage fortsætter prøveabonnementet som et alm. betalingsabonnement, med mindre du opsiger forinden.

*Som læge/stud. med. er det digitale abonnement på Dagens Medicin helt gratis

Køb abonnement